عوامل گرایش زنان به عمل های زیبایی

همه ی انسان ها بخصوص زن ها به شکل فطری زیبایی را دوست دارند و همواره به فکر و تلاش برای زیباتر کردن خود هستند.

عوامل گرایش زنان به عمل های زیبایی

در این مقاله میخوانید

همه ی انسان ها بخصوص زن ها به شکل فطری زیبایی را دوست دارند و همواره به فکر و تلاش برای زیباتر کردن خود هستند. اما امروزه به دلیل افزایش بی رویه عمل های زیبایی و گرایش زنان به آن، باعث به وجود آمدن یه هنجار اجتماعی شده است. بخصوص در ایران که جراحی هایی مثل بینی، شکم، صورت طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در این مقاله، به بررسی عوامل مختلفی که زنان را به انجام عمل ‌های زیبایی سوق می‌دهند، می‌پردازیم و تأثیرات این عمل‌ها بر زندگی و روانشناختی آنان را بررسی می‌کنیم و دلایل گرایش زنان به این عوامل را مورد نقد قرار می دهیم.

 

عوامل گرایش زنان به عمل های زیبایی
عوامل گرایش زنان به عمل های زیبایی

 

1– فاکتورهای اجتماعی:

فاکتورهای اجتماعی شامل فشارهای فرهنگی، استانداردهای ظاهری مجتمع و تأثیرات رسانه‌ای است. اغلب، اجتماعات تبلیغاتی و فیلم‌ها، تصاویری از زنانی را نشان می‌دهند که ظاهری بسیار زیبا و ایده‌آل دارند. این ایده‌آل‌ها می‌توانند بر بانوان فشار غیرمستقیمی را به وجود آورند تا به سراغ عمل های زیبایی بروند، اما با تمام این ها ما باید توجه داشته باشیم که هیچ وقت نباید اندام و زیبایی هایی که در فیلم ها ، ویدیوها و.. می بینیم مارا تحت تاثیر قرار بدهد.

2– عوامل روانشناختی:

عوامل روانشناختی شامل اعتماد به نفس، عدم رضایت از ظاهر شخصی و عواطف منفی نسبت به خود است. زنانی که اعتماد به نفس کافی ندارند یا احساس می‌کنند که ظاهری جذاب ندارند، ممکن است به انجام عمل های زیبایی روی آورند به امید بهبود اعتماد به نفس و افزایش رضایت از ظاهر خود.که بهتر است به جای تغییر ظاهر خود برای بالا بردن اعتماد به نفس کوشا باشیم و نسبت به ظاهر خود احساس رضایت پیدا کنیم.

3– عوامل فردی:

عوامل فردی شامل استانداردهای زیبایی شخصی، تجربیات قبلی و انتظارات شخصی است. برخی از زنان به دنبال داشتن ظاهری خاص و مورد علاقه برای خود هستند و برای دستیابی به این هدف ممکن است به عمل های زیبایی روی آورند.

 

تاثیر فضای مجازی در گرایش زنان به عمل های زیبایی

همانطور که می دانیم در فضای مجازی تمام افشار جامعه با ظاهر و کیفیت زندگی متفاوت از هم وجود دارد،که در آنجا تبادل آرا و افکار صورت می گیرد که همین موضوع در گرایش زنان به این نوع عمل ها بی تاثیر نیست.

بروز حساسیت بیش از اندازه به ظاهر و اندام باعث بروز مشکلاتی از جمله بی نظمی در تغذیه،کاهش اعتماد به نفس و آسیب های لاغری می شود.

رسانه ها می توانند بر آگاهی و اطلاعات مردم تاثیر بگذارند و درتعیین این موضوع که مردم به چه بیندیشند بسیار تاثیر گذار هستند.

 

تاثیر فضای مجازی در گرایش زنان به عمل های زیبایی
تاثیر فضای مجازی در گرایش زنان به عمل های زیبایی

بیشتر بخوانید:

افراط در این عمل های زیبایی نوعی اعتیاد است. این موضوع نوعی اعتیاد تلقی می شود زیرا اگر از فرد بپرسیم که چرا عمل های زیبایی متعدد انجام می دهد جوابش این است که چون مد است و یا چون همه ی همسالانم آن را انجام می دهند.

 

زیبایی بدون عمل جراحی

افراد زیادی هستند که ترس از جراحی و یا نگران آسیب های جبران نا پذیر این عمل ها می شوند. امروزه به دلیل اینکه دنیای فناوری، نو و جدید شده است شیوه های زیادی برای این موضوع وجود دارد، مثل لیزر، مزوتراپی و… که ضرر و ریسک کمتری نسبت به عمل های زیبایی دارند :

  • استفاده از انواع ماسک ها و اسکراب ها می تواند به شما برای داشتن پوستی شفاف و درخشان کمک کند
  • جوانسازی پوست با دستگاه مثل لایه برداری پوست، میکرودرم و..که این ها روش های کم خطر تری هستند
  • مزوتراپی از طریق تزریق ویتامین و آنزیم ها به تقویت و رشد موهای شما کمک کند

 

عمل های زیبایی

 

سخن پایانی

تأثیرات انجام عمل های زیبایی می‌تواند گسترده و متنوع باشد، از افزایش اعتماد به نفس و رضایت از ظاهر تا مشکلات روانی و فیزیکی. برای برخی از زنان، انجام عمل های زیبایی منجر به افزایش خود باوری و بهبود کیفیت زندگی می‌شود، در حالی که برای دیگران ممکن است منجر به افزایش استرس و اضطراب شود. ،ولی همه ی این موارد نشانگر گرایش زنان به عمل های جراحی است که میتوان با آن روش هایی که در بالا ذکر شد گرایش به آن را کمتر کرد.

 

با این حال، برای اغلب زنان، انجام عمل های زیبایی یک انتخاب شخصی است که بسته به شرایط فردی و زمینه‌های مختلفی انجام می‌شود.

به یاد داشته باشید شما با هر ظاهر و هر اندامی زیبا هستید .

 

نظرات شما

شما تا چه اندازه به عمل های زیبایی گرایش دارید؟یا جه روش های جایگزینی را برای آن انجام می دهید؟نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک گذاری:

مدیر سایت

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

لورم ایپسوم متن ساختــگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیــک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات